Općenito
Autor: Administrator , 10. 9. 2012.
Nastava Građanskog odgoja i obrazovanja usmjerena je na učenike kao članove razredne i školske zajednice.
Građanski odgoj i obrazovanje usmjeren je na cjelovit razvoj građanske kompetencije, što znači da se njime podjednako razvijaju sve strukturne i funkcionalne dimenzije: činjenično, procesualno i vrijednosno znanje, uključujući primjenu stečenog znanja u školi i lokalnoj zajednici.
Građanskim se odgojem i obrazovanjem učenici/ce sustavno uče o tome što je vlast, koja je uloga vlasti, koja su prava i odgovornosti građana u demokraciji, na koji ih način i pod kojim uvjetima mogu koristiti. Takvim učenjem potrebno je osposobiti učenika za aktivnoga i odgovornoga građanina koji sudjeluje u razvoju demokratske građanske kulture ili etosa svoje škole, mjesta, države, Europe i svijeta, odnosno za nositelja vlasti jer je ustavna demokracija takav model vlasti u kojoj su građani politički subjekti, a to znači – nositelji vlasti.
Građanski odgoj i obrazovanje usmjeren je na iskustveno učenje.
Ima višestruk učinak na osobni razvoj jer potiče:
Ugrađivanje ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje u odgojno-obrazovni proces sukladno Nacionalnom okvirnom kurikulumu traži kreativna i inovativna rješenja.
Potiče se korištenje odgojno-obrazovnih metoda koje uključuju učenike u proces aktivnog, iskustvenog, suradničkog, projektnog učenja i povezivanja sa stvarnim životom u društvenoj sredini. U građanskom odgoju i obrazovanju razvijene su sljedeće metode koje vode iskustvenom učenju: