Terenska nastava
Autor: Administrator , 23. 12. 2014.
Učenici od 5.-8. razreda uputili su se 3. prosinca 2014. na terensku nastavu u grad Zagreb sa svojim razrednicima.
Dan osoba s invaliditetom obilježili smo posjetom Tiflološkom muzeju, jednim od rijetkih specijalnih muzeja u Europi koji se bavi problematikom osoba s invaliditetom, poglavito osoba oštećena vida. Njegov naziv potječe od grčkih riječi "typhlos" (slijep) i "logos" (kazivanje, govor, misao, razum). Muzej svojim djelovanjem nastoji upoznati društvenu zajednicu sa svijetom osoba oštećena vida te na taj način poticati tolerantne odnose među ljudima, uvažavajući individualnost svake osobe. Muzej je vrlo moderno opremljen i prilagođen osobama s invaliditetom. Naši učenici su imali priliku saznati više o začecima i povijesnom razvoju institucionalne brige za slijepe i slabovidne osobe, iskušati Brailleovo pismo, prve tablice za pisanje i pisaći stroj, te se na kraju upoznati sa računalom za slijepe i slabovidne osobe koje je obogaćeno specifičnim elektronskim uređajima i softverski prilagođeno posebnim programskim paketima koji informacije (riječi i slike) s ekrana pretvaraju u oblik pristupačan i razumljiv slijepim osobama- Brailleovo pismo ili govor. Isto tako, učenici su imali priliku „obući cipele“ osobe s oštećenjem vida te se u potpunome mraku tamne sobe pokušati orijentirati upotrebljavajući svoja ostala osjetila – sluh, njuh i opip te time osvijestiti nemogućnost primanja informacija iz okoline pomoću vida. Obilazak je bio iznimno zanimljiv, od povijesnih podataka muzeja, kratkog filma prve škole osoba s invaliditetom, ulaska u mračnu sobu, do pisanja pisma -Brailleovo pismo. Bio je ovo jedan edukacijski dio školskog programa koji je izazvao oduševljenje svih učenika i učitelja.
Nakon toga bili smo gosti HRT-a gdje su učenici u neposrednoj stvarnosti doživjeli način kako funkcionira javna televizija i radio. Uz stručno vodstvo posjetili smo studije, režije te mjesto gdje nastaju scenografije. Imali smo priliku prisustvovati radijskoj emisiji koja se emitirala uživo, a učenica Lea Tušak poslala je preko etera pozdrave obitelji. Također smo naučili nešto i o povijesti HRT-a. Na taj način djecu se potaknulo na razmišljanje o važnosti medija. Djeca su bila oduševljena svojim boravkom u studiju u kojem se snima kviz Potjera, zatim Volim Hrvatsku, Dnevnik i Studio 4. Svoje oduševljenje nisu krili ni kad su susreli neku od poznatih osoba s televizije. Također ih se posebno dojmio boravak u tzv. Gluhoj sobi, posebnoj sobi za snimanje nekih radijskih emisija.
Ne zaboravan i poučan izlet u Zagrebu završio je šetnjom kroz grad, koji je okićen u adventskom duhu.